E-mailmarketing wordt een steeds belangrijker marketingkanaal in de dialoog tussen de consument en het bedrijfsleven en bedrijven onderling. Deze vorm van marketing laat andere digitale kanalen als SEO (54 procent) en social media (49 procent) ver achter zich. Dat blijkt uit de tiende editie van de E-mail Benchmark van E-Village en RapidSugar, een periodiek onderzoek naar de trends en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing.
Opvallende uitkomsten
Een andere opvallende ontwikkeling is dat de meeste e-mails op vrijdag worden verzonden. Terwijl de beste open rates en CTR op zondag worden behaald. Zeker consumenten klikken massaal door op hun vrije zondag, maar ook B2B e-mails scoren de beste open ratio’s op zondag. Een vergelijking met vorige edities laat in deze benchmark een paar opvallende uitkomsten zien. Zo geeft 71 procent van de ondervraagde marketeers aan dat e-mail een steeds belangrijkere positie krijgt in de marketingmix (ten opzichte van 2011). En procent ziet e-mail als één van de belangrijkste digitale kanalen.
Het onderzoek vindt u hier.
Bron: Marketing Tribune