Het is in de praktijk niet eenvoudig een goed doorgedachte een e-mailmarketing campagne zelf uit te voeren. Bovendien is het belangrijk om de campagne(s) constant te meten op diverse onderdelen tegelijk. Bijvoorbeeld de openingsrate van de mailing, de respons, is uw mailbestand up-to-date en is er een dubbele optin is verkregen. Maar ook of de campagne technisch aansluit op andere klantsystemen binnen uw organisatie. Niks is veraderlijker als uw klantcontactsysteem andere input heeft dan uw e-mail marketingsoftware systeem. Een synchronisatie tussen deze systemen is hierbij van groot belang.
Opzetten van een e-mailmarketingcampagne
Heeft u bij het opzetten van een e-mailmarketingcampagne de volgende vragen wel eens gesteld?
- Hoe slaat mijn e-mail het beste aan bij de klant?
- Hoe kan ik mijn e-mail het beste opstellen / opmaken?
- Hoe krijg ik mijn openingspercentage omhoog?
- Hoe automatiseer ik mijn marketingcampagnes?
- Op welke wijze integreer ik dit naadloos met andere systemen?
- Welke geavanceerde selecties zijn mogelijk binnen deze software?
- Hoe krachtig zijn de personalisatiemogelijkheden binnen een campagne?
- Hoe zit het met uw e-maildeliverability? Oftewel, hoe betrouwbaar wordt uw server gezien door de verschillende ontvangende providers?
- Is er voldoende technische kennis binnen mijn bedrijf om gepersonaliseerde pdf documenten op te maken, te versturen en automatisch op te slaan binnen het klantprofiel?
- Haalt u wel alle technische mogelijkheden / functionaliteiten uit uw e-mailsoftware?
Bosma Direct Marketing neemt al deze vragen en mogelijke zorgen uit handen. Wij hebben de kennis én de mensen om alle werkzaamheden voor een campagne uit te voeren.
Voor onze e-mailmarketing activiteiten maken wij gebruik van een van de meest geavanceerde e-mailmarketing softwaretools.
Sinds 2008 zijn wij officieel business partner van de Copernica Marketing Software. Deze software is dé oplossing voor het online beheren van uw relatiegegevens en het uitvoeren van multichannel marketingcampagnes. Of dit nu via e-mail, mobiel, web of print is. Door de jarenlange ervaring met deze software én het dagelijkse gebruik zijn wij met onze hands-on mentaliteit in staat niet alleen bestaande Copernica gebruikers maar juist ook nieuwe gebruikers daadwerkelijk bij te staan hun marketingcampagnes uit te voeren.
In de praktijk blijkt toch vaak dat met name nieuwe gebruikers van deze e-mailmarketingsoftware of gebruikers die dit systeem weinig gebruiken, na een weliswaar terdege training over het gebruik en de functionaliteiten, in de praktijk toch tegen uitvoerings- en technische problemen aanlopen.
Neem contact met ons op zodat wij uw zorg uit handen kunnen nemen en u optimaal gebruik maakt van uw e-mailmarketingsoftware mogelijkheden.
Bel met Hans Bosma 06 110 90 230 of met Alwin Rombout 06 505 260 91 of klik op onderstaande button ‘Vraag nu naar de mogelijkheden’.